👈 فروشگاه فایل 👉

پیشینه و مبانی نظری شناخت شناسی والگو های اتباطات خانواده

ارتباط با ما

... دانلود ...

پیشینه و مبانی نظری شناخت شناسی والگو های اتباطات خانواده

پیشینه و مبانی نظری شناخت شناسی والگو های اتباطات خانواده

مشخصات فایل

تعداد صفحات

48

حجم

0/91 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

پیشینه و مبانی نظری شناخت شناسی والگو های اتباطات خانواده

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

                                              15

  2-2-تاریخچه و مبانی نظری................... 15

    2-2-1-مدلهای شناخت­شناسی.................. 17

      2-2-1-1-مدل شناخت­شناسی پری، بلنگی و ماگلدا 17

      2-2-1-2-مدل شناخت­شناسی کینگ و کیچنر.... 21

      2-2-1-3-مدل شناخت­شناسی شومر............ 23

    2-2-2-تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده... 26

      2-2-2-1-ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده.. 29

        2-2-2-1-1-جهت­گیری گفت و شنود......... 31

        2-2-2-1-2-جهت­گیری همنوایی............ 31

    2-2-2-2-انواع الگوهای ارتباطات خانواده... 32

        2-2-2-2-1خانواده­های توافق­کننده....... 33

        2-2-2-2-2-خانواده­های کثرت‌گرا......... 34

        2-2-2-2-3-خانواده­های حفظ­کننده........ 34

        2-2-2-3-4-خانواده­های به حال خود واگذاشته.................................................... 35

    2-2-3-نظریه انگیزش....................... 36

  2-3-مروری بر تحقیقات پیشین................. 38

    2-3-1-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه باورهای شناخت­شناسی و انگیزش.......................... 38

    2-3-2-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش............................. 42

    2-3-3 مروری­ برتحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و باورهای

شناخت­شناسی.........................................................................................................................................44 

   2-4-سؤالات تحقیق........................... 47

    2-4-1-سؤال اصلی تحقیق.................... 47

    2-4-2-سؤالات فرعی تحقیق................... 47

  2-5-تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش.......... 47

    2-5-1-تعریف باورهای شناخت­شناسی........... 47

    2-5-2-تعریف الگوهای ارتباطی خانواده...... 47

    2-5-3-تعریف انگیزه پیشرفت................ 48

2-1- مقدمه

در این فصل به بررسی تاریخچه و مبانی نظری متغیرهای پژوهش پرداخته می­شود. در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت­شناسی در حوزه­های مختلف و پس از آن به معرفی انواع مدلهای شناخت­شناسی اقدام خواهد شد. در ادامه به بحث الگوهای ارتباطی خانواده خواهیم پرداخت که ابتدا به شرح ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و پس از آن دو نوع جهت­گیری گفت­وشنود و همنوایی پرداخته می شودو در انتها به توضیح درباره انگیزش پیشرفت اقدام خواهد شد.

2-2-تاریخچه و مبانی نظری

در این بخش به منظور بررسی تاریخچه و مبانی نظری در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت­شناسی در حوزه­های مختلف، پرداخته شده است. در ضمن همان­طور که در فصل اول ذکر شد، یکی از مسائل مورد مطالعه روانشناسان در حوزه شناخت­شناسی، بررسی تأثیر الگوهای ارتباطی خانواده و رابطه آن با مسائل انگیزشی از جمله انگیزش پیشرفت است که موضوع پژوهش حاضر بوده است؛ بنابراین تعریف مختصری از این اهداف نیز ارائه گردیده است.

به طورکلی می­توان تحقیقات صورت گرفته در مورد باورهای شناخت­شناسی را در شش حوزه کلی طبقه­بندی کرد (هوفر و پینتریچ، 1997):

1) بازنگری و بسط و توسعه­ی نظریه­ی پری

2) ایجاد ابزارهای اندازه­گیری ساده­­تر برای ارزیابی باورهای شناخت­شناسی

3) اکتشاف الگوهای جنسیتی در حوزه دانستن

4) بررسی جایگاه باورهای شناخت­شناسی به عنوان قسمتی از فرایند تفکر و استدلال

5) شناسایی ابعاد باورهای شناخت­شناسی

6)ارزیابی نحوه­ی ارتباط این باورها به دیگر فرایندهای شناختی و انگیزشی

این شش حوزه در سه گروه مختلف جای می­گیرند که در قسمت بعد به آن اشاره شده است.

تحقیقات روانشناسی در مورد رشد باورهای شناخت­شناسی در اواسط دهه­ی 1950 آغاز شد. در این زمان سه خط سیر تحقیقاتی به طور همزمان شش حوزه­ی ذکرشده را پوشش

می­داد (هوفر و پینتریچ، 1997). اولین گروه، به این مسئله علاقمند شدند که افراد چگونه تجارب آموزشی خود را تفسیر می­کنند. (باکستر ماگلدا 1992؛ بلنکی و همکاران 1986، پری، 1970). پری کار خود را با نمونه­ای که تنها شامل جنس مذکر بود آغاز کرد. در مقابل، بلنکی (1986)  شیوه دانستن زنان را مورد تحقیق قرار داد. بکستر ماگلدا با مشاهده­ی نتایج این دو تحقیق تصمیم گرفت تا تحقیق مشابهی را با هر دو گروه انجام دهد، در واقع حوزه­های یک تا سه در این گروه قرار می­گیرند.

دومین گروه محققان به بررسی این مسئله پرداختند که چگونه فرضیات شناخت­شناسی بر فرآیند تفکر و استدلال تأثیر می­گذارند. در همین راستا کینگ و کیچنر (1994) مدلی بنام قضاوتهای تأملی طراحی کردند که نشان­­دهنده­ی تحول نحوه­ی تفکر و استدلال بود، این سری تحقیقات دربرگیرنده­ی حوزه­ی چهارم هستند.

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت مجتمع مسكونی پاورپوینت تحلیل برج آزادی آزمون نگرش به تغذیه کارنر و همکاران (EAT-26) پرسشنامه خود پنداره راج کمار ساراسوت (SCQ) پاورپوینت سبک معماری کاخ نیاوران