👈 فروشگاه فایل 👉

پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی ژاپن

ارتباط با ما

... دانلود ...

پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی ژاپن

پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی ژاپن شامل 72 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

مشخصات فایل

تعداد صفحات

72

حجم

0/629 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

pptx

توضیحات کامل

پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی ژاپن

پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی ژاپن شامل 72 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

ساختار آموزشی

سیستم اساسی آموزش برپایه تركیبی از نظام‌های آموزشی انگلستان، فرانسه و آمریكا قالب ریزی شده و شاید مدل آموزش آمریكا بیشترین تأثیر را داشته است. نظام آموزشی زاپن به طور كلی از مقاطع آموزشی مختلف به شرح ذیل متشكل میگردد:

. مراكز پیش دبستانی

. مدارس ابتدایی (شوگاكو)

. مدارس مقدماتی متوسطه (چوگاكو)

. مدارس تكمیلی متوسطه (كوكو ؛ كوتایگاكو)

. مراكز دانشگاهی

الگوی اصلی نـظام مدرسه در ژاپن سیستمی یكپارچه می باشد . این سیستم بعد از سال 1947، و با اصلاح سیستم دو گانه قبلی بنا نهاده شد. مدارس عالی فنّی در سال 1962 بعنوان مؤسسه ای اضافی بر مؤسسات سیستم یكپارچه و با هدف تربیت متخصّصان مهندسی درجة میانی ایجاد شدند، امّا تعداد این مدارس هنوز به نسبت پایین است .

6 سال مدرسه ابتدایی و 3 سال مقطع مقدماتی متوسطه اجباری است. درصد حضور در مدرسه در هر دوسطح 99.8 درصد می باشد.حدود 96.8 درصد از كسانی كه دوره مقدماتی متوسطه را به اتمام رسانده اند، پس از گذراندن امتحان ورودی به مقطع تكمیلی متوسطه راه می یابند كه خود به سه نوع تقسیم می شوند :

. مدارس آموزش عمومی

. مدارس حرفه ای كه دانش كاربردی و تكنیكهای صنعت ، كشاورزی، بازرگانی و غیره را آموزش میدهند.

. مدارس مكاتبه ای تركیبی

بسیاری از مراكز تكمیلی متوسطه هم دروس عمومی و هم دروس حرفه ای راارائه میدهند .

دوره حضور در مراكز تكمیلی متوسطه برای دانش آموزان تمام وقت 3 سال و برای دانش آموزان پاره وقت سه سال یا بیشتر می باشد. دانش آموان پاره وقت 7/0درصد كلّ تعداد دانش آموزان مراكز تكمیلی متوسطه را تشكیل میدهند. بعلاوه ،دروس مكاتبه ای در سطح دبیرستان در دسترس می باشند . تحت این سیستم، یك دانش آموز كتابهای داده شده را مطالعه می كند و در فواصل معیّن مقالات تخصّصی ای در مورد موضوعات داده شده ارائه میدهد، و برای دوره ای معیّن آموزش می بیند و اگر در امتحانات قبول شود، به او دیپلم متوسطه اعطا می شود .مدارس عالی عموماً براساس دوره های دوساله عمل می كنند. كالجهایی وجود دارند كه دوره های سه ساله ارائه می دهند، امّا تعدادشان كم است . یكی از دیژگیهای این كالجها این است كه تعداد زیادی از آنها مختص زنان می باشند.تعداد كلّ مدارس عالی در اول ماه می 1997 ، 595 مدرسه بوده است.از كلّ ثبت نام ،2/90درصد را دختران تشكیل میدهند . دوّمین ویژگی این مدارس این است كه تعداد قابل توجهی از آنها مؤسساتی خصوصی هستند . مدارس عالی خصوصی 7/84 درصد كلّ مدارس عالی را تشكیل میدهند سوّمین ویژگی، روند اخیر مستقر سازی مدارس عالی درشهرستانهای كوچك، متوسط و مناطق روستایی می باشد.كالجها یا دانشگا هها مطابق با دوره های چهار ساله عمل می كنند. دانشجویان در طول این چهار سال، دورة آموزش عمومی ( شامل سه بخش ادبیات و علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی)، زبان خارجی، دوره های بهداشت و بدنسازی، و دوره های تخصّصی را می گذرانند . امّا دانشجویان پزشـكی باید دوره های 4 سالة علـوم پزشـكی را بـگذرانند و دو سال هم بیشتر از دانشـجویان رشته های دیگر صرف تحصیل كنند. برخی از دانشگاه ها دوره های پنج سالة شبانه ای برای جوانانی فراهم می آورند كه در طول روزكار می كنند. در سال 1997،2/5 درصد كلّ دانشجویان دانشگاه دوره های شبانه را می گذراندند . علاوه بر آن، چند دانشگاه هم دوره های مكاتبه ای ارائه میدهند. تفاوتهای گسترده ای میان یك مؤسسه آموزش عالی و مؤسسه دیگر براساس نوع مؤسسه سنّت و تاریخ و بسیاری عوامل دیگر وجود دارد .تفاوتهای عظیمی هم می تواند در تسهیلات و كیفیّت آموزش مشاهده شود.به این علّت، كالجها و دانشگاه ها براساس اعتبارشان درجه بندی می شوند.در نتیجه ، نرخ تقاضای ورود به مؤسسات بسیار معتبر بسیار بالاست.

دانشگاه های كارشناسی ارشد ، دوره ای دوساله برای مدرك فوق لیسانس و دورة سه ساله جهت مدرك دكترای بعد از دوره كارشناسی ارشد ارائه میدهند.دانشجویان فوق لیسانس مدرك فوق لیسانس یا دكترا را بعد از گذراندن امتحان دریافت میدارند.با این حال در مورد دانشجویان پزشكی، از آنجا كه باید دورة 6 سالة كارشناسی را بگذرانند، فقط دورة دكتری در سطح فوق لیسانس ارائه میشود.

و....

فهرست مطالب

ساختار آموزشی

نگاهی گذرا

آموزش پیش دانشگاهی

چالشهای اساسی

آموزش پیش دبستانی

آموزش ابتدایی

آموزش متوسطه

پایان

عنوان : آموزش و پرورش تطبیقی ژاپن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 632 کیلوبایت

تعداد صفحات : 72

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

👇محصولات تصادفی👇

ساعت‌هاي اندازه‌گيري (اندیکاتور) پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی ، متراژ فضاهای ایستگاه مترو پیشینه ومبانی نظری تحقیق ابهام نقش اطلاعات متا UPML روشهای حمل كالا در تجارت بین المللی